Transformator låter mycket

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
NoiseMaker
Gillar hemautomation
Inlägg: 45
Blev medlem: 06 dec 2013, 23:06
Ort: Norra Sverige, vid kusten

Transformator låter mycket

Inlägg av NoiseMaker »

Har för en tid sedan införskaffat en R-pi och lite tillbehör, bland annat en usb-hub. Saken är den att trafon till den låter enormt mycket. Står man några meter bort så är det som i en amerikansk film då de är ute på fälten mitt i natten och lyssnar på syrsorna; den väser och lever om ganska rejält. Jag vet att trafos emellanåt kan låta en del, t.ex. surrar det om en jag har till en router, men bara då den är obelastad, likadant kan mobilladdaren börja susa lite mer när batteriet är fullt. Det är en fyraportars Belkin, F5U234CW. Har jag fått ett måndagsex. eller låter alla mycket?

Som det är ordnat nu har jag fem, sex trafos på samma ställe och de andra är (tillräckligt) tysta, men då det är ett sovrum så vill jag gärna ha ner ljudnivån så mycket som går.
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Transformator låter mycket

Inlägg av supportM »

Hej!
Så bör det ju rimligtvis inte vara. Ska kolla om vi kan testa en här så återkommer jag!
Normalt sett brukar de ju inte låta mer än att man hör dem på kanske en meters avstånd på sin höjd.

//Jonas, m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Inlägg: 1010
Blev medlem: 20 aug 2014, 10:27
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Transformator låter mycket

Inlägg av supportM »

Hej igen!
Maila in ditt ordernummer till info@m.nu så skickar vi en ny transformator tillsammans med returkuvert för den trasiga!

//Jonas, m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar