Jag har införskaffat hubben, men kommer inte på hur portarna skall aktiveras.
Via OW kan jag sätta controller och få röda led för channel att lysa, vilket sker då controller sätts till 1.
Då är channel mode "Unconditional off" enligt beskrivning för MicroLanCouplern, ds2409.
Finns det någon som har koll på hur denna hubben
igentligen fungerar.. Alltså läser den av alla portar varje gång
den går ut på busen å läser eller läser den en port varje gång.
Tycker nämligen det känns som den lever sitt egna lilla liv
om man kollar på Lysdioderna..
Kör den mot Logtemp just nu, Å det skall ju klara av Hubben,
Å samtliga givare tycks ju synas, men ser att den pollar dom lite olika
Jag vet inte om jag förstår vad ditt problem egentligen är, men när jag implementerade stöd för denna hub i ProcessIt! så såg jag inga konstigheter.
Det är inte hubben som läser de ansluta sensorerna, det måste programmet själv göra. För att kunna läsa av sensorer på AUX eller MAIN-grenen måste man först aktivera den gren (och eventuella undergrenar om man har kaskadkopplade hubbar) man vill läsa och därefter göra en reset på linan för att få de nu ny-anslutna sensorerna att acceptera kommandon (alternativt göra en reset m.h.a hubben). Jag har inte provat att köra logtemp mot min hub, men kanske läser Logtemp av sensorerna i serienummernummer ordning och inte efter hur de ligger anslutna? Jag vet att när jag gjorde min implementering så funderade jag en del på effektivaste sättet att läsa av de olika grenarna. I slutet blev det så att jag läser de i den ordning som de är schemalagda att läsas, med ett minimalt växlande av grenar.