Första intrycket var ganska bra lite för plastig Box bara. Har nu lagt till några sensor och qubino 1x2 och 1x1 och qubino dimmer funkar bra och brandvarnare fibaro återkommer med mera sen
Vi fortsätter med lite info har nu haft den en dag och det verkar var ok. Var lite rädd för den i början men nu har jag fått kläm på den
och den har support för många av m.nu z-wave kolla länken http://doc.eedomus.com/en/index.php/Devices_list
kör nu lite schema och har lagt till karotz och whithings och det funkar bra
Ja det tycker jag med har nu provat 17 olika och funkar jätte bra. Eedomus har nästan färdiga scener bara att stoppa in z-wave devices
har nu fixat det mesta den har morgon dimmer ställbart med tid kul
det går t.o.m inaktivera givare och Väggbrytare. Och ström strömförbrukning är lätt att lägga in
En liten uppdatering av eendomus jag köpte en sån här av m.nu (Recessed Door Sensor gen5 - Aeon Labs).
[AEO_ZW089] Eendomus hade ingen support av den skickade ett mail till dom och två timmar senare så är den nu supportad av eendomus funkar kanon
ekensweden skrev:En liten uppdatering av eendomus jag köpte en sån här av m.nu (Recessed Door Sensor gen5 - Aeon Labs).
[AEO_ZW089] Eendomus hade ingen support av den skickade ett mail till dom och två timmar senare så är den nu supportad av eendomus funkar kanon
Gör man detsamma med Fibaro så får man nog inget svar
Lite mer info idag. La till en Koubachi Plant Sensor och den funkar fint nu ska vi leka lite och se om vi kan få en sån här Wireless Siren - Battery Powered - Vision att blinka när man behöver vattna den
Lite ny info idag köpte en sån Flush On/Off Thermostat 10A
[ZMNH1A2] idag kopplade in den till en lampa först sen ska den kopplas in i ett gammalt element funkar klockrent nästan lite för lätt ställ in temp och den sköter på och av klockrent tack till m.nu att ni tog in den
Hej,
har precis skaffat en eedomus för att testa lite z-wave.
Är helt ny på detta och just eedomus verkar ha få användare utanför Frankrike.
Har ni som använder denna controller några tips?
Skall läsa på deras onlinemanual, trodde jag skulle fixa en programmering utan detta men fattar
helt enkelt inte hur det fungerar....
Är ändå inte helt borta vad gäller IT, trodde jag.
Vi hörs!
Hej,
så långt;
- Behöver ställa in "expertmode" för att kunna programmera, så nu lyckas jag få till lite.
- Har fått "RFID Z-Wave Keypad - Zipato" att fungera efter konsulation i diverse franska forum
dock fungerar ej "Home" och "Away" knapparna i Eedomus, annat än för wakup utan man får använda
nummertangenterna.
Hej,
ytterligare info.
- En ny Eedomus zw-plus är på väg. Finns att köpa på deras hemsida.
- Konfiguration fungerar på samma sätt som för Zippa-boxen (tror jag då inte har en sådan), man konfigurerar
och gör inclusions etc på en remote Eedomus server och inställningar skickas sedan ner lokalt. Fungerar bra tycker jag
om men känner sig bekväm med detta. Behövs sedan inte för att styras lokalt kan göras direkt mot boxens IP
men för fjärrstyrning via android eller ios app krävs kontakt med externa servern.
- Hade problem med Aeon Multisensor 6 som jag tror att de ordnade efter att jag skickade e-post till supporten. Fick dock inget svar.
Den dök inte upp i webbgränssnittet efter inkludering. Nu fungerar detta bra.
- Istället har jag problem med Fibaros Smokedetetor FGSD-002, skickade e-post till supporten och fick svar efter 3 dagar att de identifierat felet
och att korrigering skall vara tillgänglig under början av nästa vecka. Bra tycker jag. Fungerar inte detta får jag väl returnera dem till m.nu.
- Det finns dessutom 4x RJ12 kontakter som bör kunna användas till intressanta experiment med t.ex. 1-wire tror jag. Detta är dock inte bekräftat.
- Det största klagomålet tycker är att Eedomus forumet är i princip enbart på franska, webbläsaröversättning (t.ex. google translate) av
tekniska frågor tycker jag inte fungerar speciellt bra.
Kunde vara kul om någon annan hade fler Eedomus erfarenheter att dela med sig av.