vera edge user problem

Diskussioner och support runt controllers med Z-wave.
Ingen styrenhet? Köp en här: https://www.m.nu/z-wave/styrenheter-z-wave
pappabjoern
Wannabe

vera edge user problem

Inlägg av pappabjoern »

Hej,
Jag får panik snart! Är nyligen en frusterande ägare av Vera Edge med UI7 out of the box. Jag har satt upp den enligt instruktioner och skapat min admin användare. Nu försöker jag lägga till min flickvän som basic user via GUI.t vilket bör vara väldigt enkelt...

Jag går via Users & Account Info - Other Users - (här är det helt tomt, finns med andra ord inga användare) add user.
Jag anger därefter ett användarnamn, mail, lösen osv.
När jag trycker på add user så får jag "Failed to create user! username already exist. Please try another username"
Jag har provat med ett annat användarnamn och då står det att mailen redan används.

Vad är det frågan om? Jag börjar ångra mitt köp och sneglar åt Fibaro hållet som ser mycket enklare och rappare ut...

Kan någon med mer kunskap om Vera Edge hjälpa mig. Vad gör jag för fel eller är det Vera:n som spökar?

Jag har redan postat på Vera forumet men moderatörerna vägrar godkänna mina trådar där, så därför jag provar här.

Tacksam för svar
pappabjoern
Wannabe

Re: vera edge user problem

Inlägg av pappabjoern »

Ingen? =/
SirMaggot
Tar hemautomation på allvar

Inlägg av SirMaggot »

Äger ingen Vera, men prova att rensa cachen i webbläsaren.
Hjälper inte det så kan du testa med typ Firefox eller Chrome.
Gube71
Wannabe

Inlägg av Gube71 »

Hade ett liknade problem med min. Jag hade problem med Setup av Controller och provade då ett nytt användarnamn. Fick då samma fel som du, e-post adress/användarnamn finns redan. Bytte e-post adress och namn och sedan funkade det. Verkar som man bara kan använda ett namn eller e-post 1gång.
pappabjoern
Wannabe

Inlägg av pappabjoern »

SirMaggot skrev:Äger ingen Vera, men prova att rensa cachen i webbläsaren.
Hjälper inte det så kan du testa med typ Firefox eller Chrome.
Har testat dom olika sakerna redan utan framgång =/
Gube71 skrev:Hade ett liknade problem med min. Jag hade problem med Setup av Controller och provade då ett nytt användarnamn. Fick då samma fel som du, e-post adress/användarnamn finns redan. Bytte e-post adress och namn och sedan funkade det. Verkar som man bara kan använda ett namn eller e-post 1gång.
Men problemet kvarstår ändå. Problemet är ju att enligt Veran så har jag reggat den emailen/användarnamnet redan fast jag inte har det. Sen är det helt sjukt att det verkar vara molnbaserat. Varför kan man inte skapa lokala användare. Att skapa upp nya mailadresser bara för att kunna skapa en user känns korkat faktiskt.

Tack för svaren iaf, men känns som jag inte kommer vidare med Vera och kommer nog byta.
Skriv svar