Hej Krille,
Skönt att det finns någon till som köpt, eftersom det var rea så passade jag på att köpa. Väderstationer med dessa typer av funktioner brukar (verkar det som) ligga kring 1500...
Ja displayen är väl inte den bästa, när den står å lutar mot fötterna så är skärmen oskarp, tittar man rakt framifrån så funkar det bättre. Det får duga, kommer nog mest köra via datorn. Får väl hänga upp den på väggen så skärmen antagligen kommer funka bäst då.
Historiadata på trycket verkar också lite skumt på skärmen, undrar vilken detalj det är på raderna i staplarna??
Jag har inte fått radioklockan att funka, har du? Den är satt högt upp så den borde få signal, en kompis till mig har en armbandsklocka som får sin signal inomhus. Inte heller regnmätaren verkar funka, antingen är den trasig eller så har det regnat för lite, det regnade häromkvällen/natten, men enligt Bromma, bara 4mm eller om det tom bara var 0,4mm, kommer inte ihåg nu. Kanske behöver mer vatten än så? Skopan i "regnlådan" var för kanske 5mm vatten...
Många funderingar som jag har, har mailat voxon och även proove. Får se vad för svar jag får, misstänker att det blir väldigt tunna svar
Annars tycker jag det är svårt att ställa in rätt tryck, har du nåt tips? Jag har gått enligt Bromma, som inte ligger så långt bort, fågelvägen ca 4-7km ifrån.
Jag köpte min förra veckan fick den på torsdagen, satte upp den på fredagen. Jag skall mäta lite saker under en klimatkurs som jag går

Så då tycket jag att jag behövde en sådan. Tror det var temperaturen jag skulle mäta under 2 veckor. Så jag kanske tog i lite väl mycket ?
Brukar inte vilja önska regn, men vill gärna se att regnmätaren funkar

Samtidigt vore det kul att kunna mäta även på vintern men då måste man ju ha nån pryl som smälter snö, som det verkar och vad jag läst.
ok, "nuf said"
Berätta gärna om dina erfarenheter?
MVH
K