[SOLVED] Qubiono Flush Relay går ej att unpair med Vera Edge

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
JDST
Wannabe

[SOLVED] Qubiono Flush Relay går ej att unpair med Vera Edge

Inlägg av JDST »

Försökte para ihop en Qubino Flush Relay 1 med en Vera Edge. Väljer "Generic device" under UI7. Funkade inte. "Waiting for manufacturer" står det. Jag väntade. Och väntade lite till. Försöker nu köra en unpair från Veran. Funkar inte. Ställer Veran i exclusion-läge, håller inne Qubinons s-knapp i sex sekunder enligt manualen. Får till svar "node finished" efter ett tag, därefter står det "please wait" i någon minut. Sen ser allt ut som vanligt. Förutom att Qubinon finns kvar. Texten "please wait. Waiting for manufacturer" finns kvar när jag kollar under aktuellt rum i Devices.
Den är inkopplad på nätet någon decimeter från Veran under både pair och unpair. Av tre relä jag försökt para har endast ett gått att para korrekt.

Några bra ideer kring detta? Har köpt tretton relä och börjar misströsta och funderar på om detta kommer vara genomgående?
piksapid

Re: [SOLVED] Qubiono Flush Relay går ej att unpair med Vera

Inlägg av piksapid »

Hur löste sig detta? Jag har samma problem med Qubino och Vera Edge.
JDST
Wannabe

Re: [SOLVED] Qubiono Flush Relay går ej att unpair med Vera

Inlägg av JDST »

piksapid skrev:Hur löste sig detta? Jag har samma problem med Qubino och Vera Edge.
Veras support kopplade upp sig remote mot min Vera och gjorde något - oklart vad? Därefter gick det fint att inkludera just dessa relän. Dock var två av de andra reläerna jag köpt DOA och kommer skickas tillbaka för utbyte. Men likväl, supporten var ganska snabb och löste mina problem. :)
Skriv svar