Please wait! Getting the manufacturer...

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Skepparn
Wannabe

Please wait! Getting the manufacturer...

Inlägg av Skepparn »

Hej. Försöker få igång min nya Vera Edge. Har en Flush Dimmer - Gen5 - Qubino samt en Flush shutter - Gen5 - Qubino.
På båda får jag Please wait! Getting the manufacturer... efter jag inkluderat dom till Veran. Har testat att tagit bort och lagt till. Har kört en factory reset på Veran men samma problem. Har läst manualer och googlat men kan inte komma på vad jag gör för fel.

//Skepparn
Kenneth Olsson

Re: Please wait! Getting the manufacturer...

Inlägg av Kenneth Olsson »

När man är ny på z-wave och i mitt fall Vera Edge så saknar man en bra introduktion. Hur göra?
För att lägga till Qubino Flush dimmer (gen-5)

Här är första frågan:
Jag hittar inte fabrikatet Qubino. Finns ett par In Wall Dimmer. Vilken ska jag välja?
Eller finns det något "autodetektläge"
Skepparn
Wannabe

Inlägg av Skepparn »

Ja lite instabilt verkar detta.
Har som sagt fram tills idag inte lyckas inkludera mina två Qubino devices. I dag fick jag hem en smart switch 6 och provade att inkludera denna.fungerade utan problem. Bra! Inte fel på mig eller Veran.
Provade sedan Qubino grejerna och de fungerade utan problem. Glad att det fungerar nu.

//skepparn
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Kontakt:

Inlägg av supportM »

Kenneth du kan bläddra ner till "Other devices" och där inne välja "Other Z-wave Device". Vera har inte lagt in allt för många enheter i listan än så länge men de flesta fungerar utan problem ändå.

//Jonas, m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
gricksch

Inlägg av gricksch »

Hej
Jag har nu labbat med min smart switch 6 i min vera edge med firmware 1.7.1625. Jag kan dock ej få den att rapportera rätt när den är avstängd och jag loggar in i veran på nytt, då ser switchen ut som om den var på. jag har provat med att sätta parameter 80,1d,2 och 101,4d,15 men det blir ingen skillnad. är det någon som har något tips, eller har jag missat något?
Med vänliga hälsningar
Michael
Skepparn
Wannabe

Inlägg av Skepparn »

Hej. Jag har exat samma problem med min smartswitch, har även en Qubino dimmer som Veran också rapporterar att den är på när man stänger av dem med knappen. (först rapporterar Veran att den är avstängd sen återgår den till läget som var innan jag stängde av den, förbrukningen visar den som 0w)
Jag har ett ärende hos Vera som felsöker. Dock kunde dom inte framkalla felet med smartswitchen vilket verkar konstigt. Dom ska fortsätta felsökningen så jag skriver när jag vet mer.

Jag är ny i det här träsket och har bara en smartswitch och Qubino gen5, inga "äldre" mer välprövade enheter. Börjar tappa tron på Veran då det strular så mycket.

//Skepparn
Skepparn
Wannabe

Inlägg av Skepparn »

1.7.1598 kör jag. Min Vera säger att det är den senaste mjukvaran.
Skepparn
Wannabe

Inlägg av Skepparn »

Uppgraderat till 1.7.1693 och nu rapportera smartswitch6 rätt. Qubino dimern felar fortfarande.

//skepparn
gricksch

Inlägg av gricksch »

Hej,
såg precis att det kommit en ny firmware, efter uppgraderingen så rapporterar smartswitch 6 rätt även för mig.
//michael
Skriv svar