Problem med WS2307

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Tommy
Wannabe

Problem med WS2307

Inlägg av Tommy »

Hej, finns det någon som har en lösning på mitt problem, jag har en WS2307 när jag kopplar den till seriellporten i PC:n(xp home) efter det att jag instalerat Heavyweather programmet så händer ingenting förutom att det står på väderstationen att det blåser 25.2m/s, jag får ingen info alls från väderstationen. Men om jag kopplar in den på en gammal dator med win95 då funkar det.
Quart
Moderator
Kontakt:

Re: Problem med WS2307

Inlägg av Quart »

Har du kollat så att serie porten är aktiv och har du 2 com portar står programmet att det skall använda den som väderstationen sitter i
Användarvisningsbild
Magnus
Gillar hemautomation
Kontakt:

Inlägg av Magnus »

Jag har en WS2308 där HeavyWeather fungerat både med Win95, Win 98 och XP. De gånger jag har haft problem har det berott på att HeavyWeather är inställd på fel port, då är det bara att byta port tills det blir träff.

Numera har jag avinstallerat HeavyWeather och kör WUHU en suverän freeware som fixar det mesta och är väldigt stabil. Det finns även ett forum där man kan se hur WUHU utvecklas.

För LaCrosse väderstationer finns dessutom ett forum dedikerat för just detta.
Tommy
Wannabe

Inlägg av Tommy »

Hej,tack för svaren problemet var att min comport1 på datorn inte funkade men det gjorde 2:an. Och problemet med att vindmätaren visade 25.2m/s var att Tvn som är kopplad till grafikkortet på något sätt stör väderstationen men det får jag lösa någon annan gång eller finns det någon här på forumet som har någon lösning?
Skriv svar