dargosch skrev:Hej,
Nej, jag vet inte hur du ska avkoda signalen, men jag vill föreslå en annan lösning på ditt problem. Homebridge har en modul för tellsick. Så det enda du behöver är en tellstick (vi är två som säljer sådana i forumet just nu). Då bör du kunna styra din rullgardin via homebridge.
Du får hitta på en ny kod till rullgardinerna som du lägger in i tellsticken och programmera in i rullgardinen. Dvs, rullgardinen kommer att ha två olika koder programmerade, en för fjärren och en för tellsticken.Flawl3ssSWE skrev:dargosch skrev:Hej,
Nej, jag vet inte hur du ska avkoda signalen, men jag vill föreslå en annan lösning på ditt problem. Homebridge har en modul för tellsick. Så det enda du behöver är en tellstick (vi är två som säljer sådana i forumet just nu). Då bör du kunna styra din rullgardin via homebridge.
Tack för svaret men jag har redan en tellstick
Hej tyvärr har jag bara en Tellstick classic inpluggad i en Dovado router hur gör jag då?zyber skrev:Du får hitta på en ny kod till rullgardinerna som du lägger in i tellsticken och programmera in i rullgardinen. Dvs, rullgardinen kommer att ha två olika koder programmerade, en för fjärren och en för tellsticken.Flawl3ssSWE skrev:dargosch skrev:Hej,
Tack för svaret men jag har redan en tellstick
Kod: Markera allt
device {
id = 9
name = "storfonster"
protocol = "hasta"
model = "selflearningv2:hasta"
parameters {
house = "12345"
unit = "1"
}
}
device {
id = 10
name = "altandorr"
protocol = "hasta"
model = "selflearningv2:hasta"
parameters {
house = "12345"
unit = "2"
}
}
Använder du tellstick live!? Är det homebridge? Kan du ställa hur många % ner den är?zyber skrev:Min konf säger:Sen är jag osäker på hur det fungerar för Dovado, jag har en men jag har aldrig testat just Tellstickstödet.Kod: Markera allt
device { id = 9 name = "storfonster" protocol = "hasta" model = "selflearningv2:hasta" parameters { house = "12345" unit = "1" } } device { id = 10 name = "altandorr" protocol = "hasta" model = "selflearningv2:hasta" parameters { house = "12345" unit = "2" } }
1) Nej, jag har just här en Tellstick Duo. En Tellstick Classic torde fungera minst lika bra.Flawl3ssSWE skrev:Använder du tellstick live!? Är det homebridge? Kan du ställa hur många % ner den är?zyber skrev:Min konf säger:Sen är jag osäker på hur det fungerar för Dovado, jag har en men jag har aldrig testat just Tellstickstödet.Kod: Markera allt
device { id = 9 name = "storfonster" protocol = "hasta" model = "selflearningv2:hasta" parameters { house = "12345" unit = "1" } } device { id = 10 name = "altandorr" protocol = "hasta" model = "selflearningv2:hasta" parameters { house = "12345" unit = "2" } }