Jag har en Fibaro FGS-223 som vi kopplade in och fick halvt om halt att fungera.
Det gick bra att lägga in den (OpenZWave/Home-Assistant) och jag kunde se förbrukning samt att on/off ändrade sig när brytaren på väggen ändrades, dock klickade aldrig relät, oavsett om jag slog av/på på väggen eller från OpenZWave, beslysningen var alltid på.
Efter mycket om och men bytte vi till kanal 2 och då hoppade den igång, men efter vi använda strömbrytaren på väggen slutade relät klicka oavsett strömbrytarens position.
Kan det vara någon inställning i den som strular? Jag har inte ändrat något från standard.
Standard inställningen (Parameter 20=2) är att den ska kopplas in med vanlig på/av knapp vilket betyder att reläet ska växla läge både när den får spänning och när spänningen försvinner. DVS. Du tänder med knappen= lampan lyser, släcker med telefonen= lampan slocknar och så släcker du med knappen= lampan tänds. (Om jag förstod manualen rätt...)
Jag hade en elektriker här som gjorde det och verkligen mätte att det var enligt manualen, konstiga var ju att relät funkade en stund och sedan la av helt.
Verkar som många har problem med sina Fibaro prylar. Även jag har problem med en FGS-223 som inte går att styra från återfjädrande brytare. Det verkar som jag inte lyckas ändra parameter 20 trots det ser så ut.
Mina FGS-223 fungerar bara på ena kanalen när jag installerar dem. Startar jag sedan om Domoticz (som körs på en raspberry pi) så börjar den andra kanalen att fungera. Nu när jag kört den ett tag så fungerar den helt felfritt, lika bra som de "gamla" FGS-222:orna som jag också har
Kanal ett har fungerat några månader för mig, men igår slutade den helt plötslut svara.. Gick inte ens att stänga av på knappen, fick bryta säkringen.. Sjukt irriterande med halvfärdiga produkter.
Jag kör Vera och har svårt att få kanal 2 att fungera, kanal 1 funkar fint med elförbrukning. Finns det någon som har något tipps att fixa detta eller måste man vänta på en uppdatering från Vera.