Jag funderar på att sätta en Fibaro Flood sensor under diskmaskin och tänkte om den slårtill så ska den stänga av strömmen till diskmaskinen genom att jag sätter en Fibaro Wall Plug.
Det jag undrar är om Fibaro Wall Plug kommer fixa alla ström/effekt peakar som diskmaskinen fixar när den kör och värmer vatten osv.
Först måste du ju ha något som både bryter strömmen och mäter antalet watt. Tyvärr så har ju inte Fibaro integrerad watt-mätning så det fick bli något annat. Jag har sedan tidigare Everspring-brytare till vägguttag som jag inte använder så tänkte först använda en sådan. Jag började plocka isär denna och konstaterade att jag ville ha något mindre. Siktet blev inställt på Fibaros Wall Plug istället.
Ivar88 skrev:Först måste du ju ha något som både bryter strömmen och mäter antalet watt. Tyvärr så har ju inte Fibaro integrerad watt-mätning så det fick bli något annat. Jag har sedan tidigare Everspring-brytare till vägguttag som jag inte använder så tänkte först använda en sådan. Jag började plocka isär denna och konstaterade att jag ville ha något mindre. Siktet blev inställt på Fibaros Wall Plug istället.
Jo Fibaro Wall Plug mäter watt men jag kanske missar var du menar?