Fibaro Wall Plug och diskmaskin?

Diskussioner runt Mottagare och Dimrar.
Exempel på mottagare: https://www.m.nu/z-wave/rela-z-wave
Exempel på dimrar: https://www.m.nu/z-wave/dimmer
DariBer
Wannabe

Fibaro Wall Plug och diskmaskin?

Inlägg av DariBer »

Jag funderar på att sätta en Fibaro Flood sensor under diskmaskin och tänkte om den slårtill så ska den stänga av strömmen till diskmaskinen genom att jag sätter en Fibaro Wall Plug.

Det jag undrar är om Fibaro Wall Plug kommer fixa alla ström/effekt peakar som diskmaskinen fixar när den kör och värmer vatten osv.
larky
Moderator
Kontakt:

Re: Fibaro Wall Plug och diskmaskin?

Inlägg av larky »

Det ska inte vara några problem, den är väl för 11A kontinuerlig ström och diskmaskinen borde dra mindre än så.
Ivar88
Wannabe

Inlägg av Ivar88 »

Först måste du ju ha något som både bryter strömmen och mäter antalet watt. Tyvärr så har ju inte Fibaro integrerad watt-mätning så det fick bli något annat. Jag har sedan tidigare Everspring-brytare till vägguttag som jag inte använder så tänkte först använda en sådan. Jag började plocka isär denna och konstaterade att jag ville ha något mindre. Siktet blev inställt på Fibaros Wall Plug istället.
8)
Mats789
Tar hemautomation på allvar

Inlägg av Mats789 »

Ivar88 skrev:Först måste du ju ha något som både bryter strömmen och mäter antalet watt. Tyvärr så har ju inte Fibaro integrerad watt-mätning så det fick bli något annat. Jag har sedan tidigare Everspring-brytare till vägguttag som jag inte använder så tänkte först använda en sådan. Jag började plocka isär denna och konstaterade att jag ville ha något mindre. Siktet blev inställt på Fibaros Wall Plug istället.
Jo Fibaro Wall Plug mäter watt men jag kanske missar var du menar?
Skriv svar