Remotec zxt-120 och Vera Edge

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
fhsk

Remotec zxt-120 och Vera Edge

Inlägg av fhsk »

Jag har en Remotec zxt-120 som jag försöker få fason på för att styra en Panasonic luftvärmepump. Använder en Vera Edge som controller. Det fungerar alldeles utmärkt, såvitt jag kan se, att lägga till zxt-120 till nätverket (som Generic z-wave device). Nästa steg är att förse zxt-120 med konfigurationsuppgifter (device options-> configuration settings). Jag följer manualen och anger Variable = 27, Data size = 2 byte dec (har även provat med 4 byte dec) och Desired Value = kod för Panasonic. Trycker sen på Save changes och får då meddelandet ”Success – data saved”.
Men när jag sen går in på ”Devices” ges meddelandet ”Device failed to configure” från zxt-120.
I samband med att man för över config.instruktioner till enheten, så ska den enligt instruktionerna blinka två ggr om den läst in instruktionerna korrekt och 6ggr om det misslyckats. ”Min” zxt-120 har inte gett ifrån sig det minsta lilla blink.
Min tolkning är att det är något som felar i kommunikationen mellan zxt-120 och Vera Edge. Är det någon som har en idé?
Jag är ny inom detta, så det kan vara att jag gjort något riktigt nybörjarmisstag.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Remotec zxt-120 och Vera Edge

Inlägg av elf98 »

Testa att exkludera och lägg till igen.

Hjälper inte det, skicka ett mail till info@m.nu
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar