Välja rätt system?

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
marsa099

Välja rätt system?

Inlägg av marsa099 »

Hej!

Scrollade igenom forumet och internet lite, men jag hittade inte riktigt det jag sökte efter.

Jag är på jakt efter en kontroller + enheter som kan styra först och främst golvvärmen i köket och badrummet men gärna även några få eluttag + taklampor. Om det flyter på bra kommer jag troligtvis vilja koppla på mitt Sonos-system + dörrsensor för att logga in/utpassering.
I dagsläget har jag ingen hemautomation alls, och skulle vilja kunna starta/stänga av/schemalägga golvvärmen utanför hemmet.
Bor i en lägenhet på 58kvm, och har tjocka betongväggar.

- Är det en Z-wave kontroller jag vill ha? Någon som kan rekommendera en specifik controller?
- Funkar "MCO HOME Electrical Heating Thermostat with humidity sensor" bra för styrning av golvvärme?
- Hur ser stabiliteten ut generellt? Jag jobbar som utvecklare, och vill ogärna spendera även min fritid på att felsöka problem.
- Någon som kan rekommendera en bra app för styrning av allt?
Mats789
Tar hemautomation på allvar

Re: Välja rätt system?

Inlägg av Mats789 »

- Är det en Z-wave kontroller jag vill ha? Någon som kan rekommendera en specifik controller?

Vill du ha det trådlöst så är nog Z-wave du skall gå på då det är mest tillförlitligt idag. Det finns många kontrolleras för detta som Vera, Fibaro m.fl

- Funkar "MCO HOME Electrical Heating Thermostat with humidity sensor" bra för styrning av golvvärme?

Inte en aning, här får andra svara

- Hur ser stabiliteten ut generellt? Jag jobbar som utvecklare, och vill ogärna spendera även min fritid på att felsöka problem.

Generellt sådär, man behöver mecka en del med dem ibland

- Någon som kan rekommendera en bra app för styrning av allt?

De flesta controllers har egna appar men Imperihome fungerar till de flesta
Skriv svar