Efterlyser orter i Bergslagen/Mälardalen

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Användarvisningsbild
Troy McClure
Tar hemautomation på allvar

Efterlyser orter i Bergslagen/Mälardalen

Inlägg av Troy McClure »

När man zoomar in på kartan så att man har Frövi nere till vänster, Högfors uppe till vänster, Fagersta uppe i mitten, Sala uppe till höger, Västerås nere till höger och Arboga längst ner i mitten, så uppstår ett stort fält där hela mittendelen av kartan är utan ort med temperaturmätning.

Jag hoppas att detta kan få ändan ur vagnen på någon som vill sätta upp en station i kommuner (orter) som:
Lindesberg (Ramsberg, Kloten, Guldsmedshyttan, Storå, Stråssa, Löa)
Köping (Kolsva)
Skinnskatteberg (Riddarhyttan, Uttersberg)
Surahammar (Virsbo, Ramnäs)
Hallstahammar (Kolbäck, Strömsholm)
Smedjebacken

Alltid intressant med temperaturgrannar! :D
Användarvisningsbild
Dowser
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Efterlyser orter i Bergslagen/Mälardalen

Inlägg av Dowser »

Jo, kart-funktionen visar verkligen var vi finns och framförallt som du säger, inte finns. :)
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Tanken är att ge most-wantedrabatt till all som kan fylla ett hål i zoomnivå 8. Zoomnivå 7 är "standard". (zoomnivå 8 är därmed en inzoomning)
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
the_tnt
Gillar hemautomation
Kontakt:

Inlägg av the_tnt »

Jag har ju tänkt dra igång i Ludvika endera dagen, men jag bor mitt i centrum och där är alltid ett par grader varmare. Dessutom bor jag i hyreshus på tredje våningen och allt runtom är hus eller asfalt. Fast jag har iaf. ett skuggställe att sätta en tempsensor på.

Frågan är bara om det är intressant info för sidan?
Användarvisningsbild
elf98
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Bor man i en tätort kan det vara bra om man kan mäta temperaturen i två väderstreck för att få en så korrekt temperatur som möjligt.

Det fiffiga med temperatur.nu är ju att det är reella temperaturer som visas, inte temperaturer på en flygplats 2 mil utanför staden. Detta innebär att temperaturerna i tätorterna ofta är högre än i omgivande landsbygd!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
the_tnt
Gillar hemautomation
Kontakt:

Inlägg av the_tnt »

elf98 skrev:Bor man i en tätort kan det vara bra om man kan mäta temperaturen i två väderstreck för att få en så korrekt temperatur som möjligt.
Jag har teoretisk möjlighet att mäta i tre väderstreck, men bara en plats som är skuggad (så när som på reflektioner från intilliggande hus). Ska dra igång mätningen någon dag så får vi se sen.
Låst