LED 350ma

I detta forum hör diskussioner gällande teknik i största allmänhet och hemautomation i synnerhet hemma.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
trueblueswede

LED 350ma

Inlägg av trueblueswede »

Vi har precis byggt nytt kök och vi drog in spotligts i fönster och tak. Elektrikern kunde inget om z-wave eller andra trådlösa protokoll så jag tänkte att jag löser det senare själv. Han installerade dimbara led överallt med 350ma LED drivdon. Nu har jag problem att hitta infällda puckar för att kunna styra dessa drivdon med push och jag kan inte heller hitta någon z-wave drivdon för 350ma. Jag kör z-wave och vill helst lösa det med z-wave men kan tänka mig andra protokoll också. Någon som har en idé hur jag kan styra mina LED ?
etompau
Tar hemautomation på allvar

Re: LED 350ma

Inlägg av etompau »

Leta efter drivdon som är dimbara på primärsidan (230 V) eller som styrs med 1-10 V-signal.
Det finns gott om sådana drivdon.

Sedan bör valfri Z-wave-dimmer funka. Det finns även Z-wave-mottagare som lämnar 0-10 V-signal. Du finner även en Nexa-modell på 433 MHz som också gör detta, då till ett lägre pris.
Skriv svar