Byta mätutrustning på Temperatur.nu

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Bizmarck
Gillar hemautomation
Kontakt:

Byta mätutrustning på Temperatur.nu

Inlägg av Bizmarck »

Hej

Har fått min Reporter V.2 och vill byta ut min gamla sensor mot den nya. Hur ändrar jag det på min befintliga sida på temperatur.nu?

Kan man bara ha en sensor och ha den på ett ställe där den alltid är skugga? Har en Altan som är öppen med bara ett tak. eller är det ett krav att man måste ha två sensorer?

Fick lite problem när jag skulle sätta ut sensorerna...mitt hus är 8m brett och jag har 10m kabel, men har inte ett eluttag i mitten av huset någonstans.
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Byta mätutrustning på Temperatur.nu

Inlägg av elf98 »

Du skickar ett mail till erik@m.nu och anger vilken mätpunkt det gäller och id-nummret på reportern så byter vi ut i systemet. Reportern bör vara inkopplad när du skickar mailet.

Det är inte något krav att ha två sensorer, men det ökar kvaliteten på mätningarna. Du kan alltid testa att skarva på en bit kabel till om du har möjlighet. Vanliga "Sockerbitar" brukar fungera utmärkt.

/Erik temperatur.nu/m.nu
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Skriv svar