Alka skrev: 02 okt 2019, 14:14
Hej
Jag är mycket nöjd med dimmern, det gick snabbt och smidigt att få in den i Hue och den fungerar både med vanlig återfjädrande tryckknapp och i hue appen.
Dock så skulle jag vilja kunna dimra led lampan mer än vad jag kan göra i Hue appen. Går det? Lampan lyser starkt även på 1% ljusstyrka.
Jag har provat "min.set" knappen utan lyckat resultat, har inte heller lyckats läsa mig till hur den hanteras?
Lampan är med inbyggd led och är dimbar.
https://www.nordlux.se/produkter/product/83093010
Hej,
Ofta finns det både gränser i dimmern och lampan för hur lågt man kan dimma. Så om det är lampan som är boven här kan man tyvärr inte göra så mycket åt det.
För att använda min.set knappen gör följande:
Adjust brightness to a desired level from zigbee hub or controller interface or a remote, then press and hold down “Min.
Set ” key until connected light flashes, the minimum dimming level is set successfully, then the connected load can only
be dimmable between this minimum brightness and 100% brightness
För att återställa/ångra miniminivån:
Adjust the brightness to 100% from zigbee hub or controller interface or a remote, then press and hold down the “Min.
Set” key on the dimmer until connected light flashes, which means minimum brightness is deleted successfully.
//Erik K @ m.nu