Qubino Mini Dimmer - problem

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Malevolent77
Wannabe

Qubino Mini Dimmer - problem

Inlägg av Malevolent77 »

Jag har två tidigare Qubino Mini Dimmer som fungerar klockrent, men denna (nya som jag precis lagt med i systemet) strular.

Jag kan tända och släcka en dimbar spot med brytare som är ansluten mot I1. Försöker jag dimra belysning med knappen så vägrar den totalt att göra något alls. Försöker jag släcka via app eller webbgränssnittet (Home Center 2) så släcks lampan i någon sekund för att sedan dimra upp till maxlast (fullt ljus). Likaså om jag försöker dimra med app eller webbgränssnitt; samma resultat.

Resultatet är att jag inte kan släcka lampan med app eller webbgränssnittet - bara med brytaren. Och att dimra går inte alls eftersom den antingen bara stängs av (via brytaren) eller dimras upp till max ljus oavsett inställning (om jag gör något i app eller webb).

Är det någon som känner igen problemet? Vad har jag gjort för fel?

Jag har kontrollerat så att pucken är ställd att hantera Momentary Switch, och jag har även ställt inställning 21 till att hantera dubbeltryckning på brytaren. Har även kört en kalibrering av lasten och kontrollerat att den blev "lyckad".

Hjälp!

/Peter
Malevolent77
Wannabe

Re: Qubino Mini Dimmer - problem

Inlägg av Malevolent77 »

..en sak till att tillägga;
Vid tryck på brytare så tar det en-till två sekunder att tända/släcka den tillkopplade lampan. Inget som händer med någon annan lampa som jag kopplat till andra Wubino Mini Dimmer som jag använder.
Malevolent77
Wannabe

Inlägg av Malevolent77 »

Problemet löst!

Om man inte sätter fjädern på fel sida om brytaren så blir det inte så märkliga fel! :mrgreen:
nenne
Wannabe

Inlägg av nenne »

Hej

Har precis samma problem. Kan tända och släcka via brytaren, men det tar 1 sekund innan något händer. Kan inte dimma, kan inte tända/släcka via web gui.

Mina fjädrar sitter dock ok. Det fungerade bra med fibaro som satt här innan.

Kan inte heller exkludera enheten.... Blir så trött.
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Kontakt:

Inlägg av supportM »

nenne skrev: 14 dec 2019, 15:27 Hej

Har precis samma problem. Kan tända och släcka via brytaren, men det tar 1 sekund innan något händer. Kan inte dimma, kan inte tända/släcka via web gui.

Mina fjädrar sitter dock ok. Det fungerade bra med fibaro som satt här innan.

Kan inte heller exkludera enheten.... Blir så trött.
Hej,

Det låter väldigt lurigt!

Säker på att det inte blev omvänt med kablarna från knappen när den kopplades in?

Vore även intressant att se om den fungerar via web gui om knappen inte är ansluten.

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar