Popp Mold detector

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
christer.westergren

Popp Mold detector

Inlägg av christer.westergren »

Hej Köpte en Mold Detector av er för någon vecka sedan och har några frågor när det gäller funktionen jag har laddat ned anvisningen från leverantören men det gav inte svar på mina frågor.
Som controller har jag en Telldus Znet lite v2 och den skall funka med sensorn och mätningen funkar och värden skickas till Telldus .
Enligt dokumentationen så skall det skickas en signal till controllern vid risk för Mögel men jag hittar ingen information i dokumentationen hur den signalen skickas och hur man kan använda den min tanke är att starta en fläkt vid risk för mögel.
Sen ser jag i dokumentationen att det finns ett antal parametrar som man kan ställa in det är på sidan 3 i dokumentationen där det finns 12 parametrar . Men när jag klicka på avancerade inställningar så får jag inte upp något är inte Popp Molder fullt kompatibel med Telldus?
Hälsningar
Christer
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Kontakt:

Re: Popp Mold detector

Inlägg av supportM »

christer.westergren skrev: 14 apr 2020, 09:13 Hej Köpte en Mold Detector av er för någon vecka sedan och har några frågor när det gäller funktionen jag har laddat ned anvisningen från leverantören men det gav inte svar på mina frågor.
Som controller har jag en Telldus Znet lite v2 och den skall funka med sensorn och mätningen funkar och värden skickas till Telldus .
Enligt dokumentationen så skall det skickas en signal till controllern vid risk för Mögel men jag hittar ingen information i dokumentationen hur den signalen skickas och hur man kan använda den min tanke är att starta en fläkt vid risk för mögel.
Sen ser jag i dokumentationen att det finns ett antal parametrar som man kan ställa in det är på sidan 3 i dokumentationen där det finns 12 parametrar . Men när jag klicka på avancerade inställningar så får jag inte upp något är inte Popp Molder fullt kompatibel med Telldus?
Hälsningar
Christer
Hej,

Tack för din fråga!

Nu har inte jag personligen testat just denna på Telldus, men alla enheter brukar ju dyka upp som lampor också, utöver sensorvärdet. Gör inte denna det också? Om ja, så skulle jag gissa att "lampan" tänds när det är risk för mögel.

När det gäller parametrarna så måste Telldus lagt in valbara parametrar manuellt, vilket de ganska sällan gör. Men då kan man lägga till dem själv genom att skriva i rutorna.

//Erik K @ m.nu
// Officiellt supportkonto för m.nu
christer.westergren

Re: Popp Mold detector

Inlägg av christer.westergren »

Hej Erik Tack för ditt svar Jag hittade den som doldenhet så det fixade sig. Parametrarna dök också upp så mitt problem har löst sig :D
Hälsningar
Christer
Skriv svar