Eagle & 1wire

Generella mjukvarufrågor som inte är beroende av vilket operativsystem som körs skall ställas i denna kategori
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
gein
Tar hemautomation på allvar

Eagle & 1wire

Inlägg av gein »

Jag försöker göra ett schema i Eagle för att senare kunna löda eget kretskort. Jag har dock lite problem med 1wire library.
Ni som använder Eagle, kör ni med 1wire biblioteket som finns att ladda ner från deras sida? T.ex DS18S20 blir bara en rektangel i schematicsvyn utan kopplingspunkter. Hur sjutton är det tänkt att man ska dra kopplingar från den komponenten?

Sen undrar jag också, när jag är klar i Boards-vyn. Hur skriver jag ut resultatet lämpligast?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Eagle & 1wire

Inlägg av elf98 »

För att få fram alla ben klickar du på knappen "Invoke" och sedan komponenten du vill ha fram benen för.

Om du har de supplies som kretsen använder anslutna någonstans (Eg VDD/GND/1Wire) behöver du inte dra ledningar till varje specifik komponent.

Hur man gör för att skriva ut på bästa sätt vet jag inte...
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
gein

Inlägg av gein »

Tackar!

Jag har sett bilder på kretskort som du uppenbarligen har framställt själv eftersom du har din URL printad på den bl.a. Har du skickat iväg det för att få någon annan att göra jobbet eller har du etsat själv?
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Inlägg av elf98 »

Oftast tar jag korten från pcbcart.com.

Extremt mycket billigare än svenska leverantörer. Tooling cost brukar ligga på endast 30-50 dollar för små kort.

Om sanningen skall fram så har jag bara etstat ett enda kretskort - det var för slabbigt och blev för dåligt resultat - nu beställer jag även om det är enstaka kort...
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
gein

Inlägg av gein »

Alright.

Om någon annan kan svara på hur jag bäst skriver ut mitt board-schema från Eagle så är jag tacksam!
Skriv svar