Arvika inte fungerat på länge

Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Kategoriregler
Denna forumdel är inte längre aktiv, för att diskutera saker relaterat till väder eller temperatur.nu - använd https://www.facebook.com/groups/temperatur.nu
Highlandertess

Arvika inte fungerat på länge

Inlägg av Highlandertess »

Där temperaturen ska stå står det bara N/A och det har gjort så i flera veckor nu. Jag undrar om det är något fel man jobbar på och när man beräknar att det kan fungera igen?

Mvh Therese
Användarvisningsbild
elf98
Hemautomation - det är mer än en hobby
Kontakt:

Re: Arvika inte fungerat på länge

Inlägg av elf98 »

Stationsansvarig är kontaktad för eventuell åtgärd!
Grundade m.nu & temperatur.nu

Driver temperatur.nu

Bild
Användarvisningsbild
Goffe
Wannabe

Inlägg av Goffe »

Nej nu är det nog nästan definitivt slut på min period som rapportör, faktorer som ligger utanför min kontroll... men men, har trots allt ändå rapporterat i över två år efter att jag flyttade därifrån.

Länktips:
http://www.temperatur.nu/forum/blandat/ ... -t148.html

Blev ju ingen respons som sagt, vill folket ha rapporter från Arvika så får någon bofast ta över rapporteringen, jag kan vara så generös att jag skänker bort all utrustning som behövs om inte bättre finnes :wink:
ljonasl

Inlägg av ljonasl »

Arvika visar temperatur men den visar konstant c:a 10 grader fel. Min termometer visar -23 medan det rapporteras - 13.3 på temperatur.nu
Är det någon som rapporterar ifrån Arvika?
Användarvisningsbild
Goffe
Wannabe

Inlägg av Goffe »

Ja, läs föregående inlägg och mitt inlägg om Arvikaobservatör sökes.

Rapporterar fortfarande från Arvika själv via min mosters hus, dock inte optimal placering samt stabilitet, viss solpåverkan på förmiddag samt husvärmepåverkan vintertid. Vore som sagt bättre om någon som bodde där kunde ta över rapporteringen, jag har erbjudit mig att donera väderstationen om pålitlig person hittas... enda ni behöver är en server som kan köra Weather Display och en bra plats för sensorn, kom igen nu Arvikabor, annars får ni hålla till godo med detta tills jag stänger ner för gott. :wink:
Användarvisningsbild
Goffe
Wannabe

Inlägg av Goffe »

Ja min Arvikastation är nere för gott tyvärr. Har inte möjlighet att driva den när jag inte bor där. Vore uppskattat om någon ville ta över som sagt, jag kan tänka mig att skänka bort min LaCrosse WD 3100 (eller vad det nu är för modellbeteckning, minns faktiskt inte :) till någon seriös person som vill logga i Arvika.

//Goffe
Corpze
Wannabe

Inlägg av Corpze »

Jag loggar numer tempen för arvika, i Rosedal, dock så såg jag nu att den givaren jag köpte (Oregon) ej visar temperaturer lägre än -20 grader, Den är kopplad till min Tellstick Net så den loggar även utan datorn igång (direktansluten till routern)

Hur loggade du dina data från din station?
Låst