Kompilera lämplig kärna Debian

Generella Linux-frågor och frågor gällande Linuxmjukvara som saknar egen forumkategori skall postas i detta forum
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
gflygt
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 101
Blev medlem: 26 jul 2009, 08:24
Ort: Stockholm

Kompilera lämplig kärna Debian

Inlägg av gflygt »

Detta är mitt första inlägg, så jag har inte full koll på om jag har valt rätt forumdel. Men i vilket fall, så har jag en liten fråga. Jag installerar Linux på en Soekris 4801 x586-arkitektur. Är det något speciellt jag måste inkludera (jag tänkte göra en rätt så defaultkonfigurerad kärna) i kärnan för att få 1-wire att fungera så smärtfritt som möjligt? Jag tänker använda OWFS för att hantera 1-wire och använder USB-anslutning mot nätet.

Gunnar
gflygt
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 101
Blev medlem: 26 jul 2009, 08:24
Ort: Stockholm

Re: Kompilera lämplig kärna Debian

Inlägg av gflygt »

gflygt skrev:Detta är mitt första inlägg, så jag har inte full koll på om jag har valt rätt forumdel. Men i vilket fall, så har jag en liten fråga. Jag installerar Linux på en Soekris 4801 x586-arkitektur. Är det något speciellt jag måste inkludera (jag tänkte göra en rätt så defaultkonfigurerad kärna) i kärnan för att få 1-wire att fungera så smärtfritt som möjligt? Jag tänker använda OWFS för att hantera 1-wire och använder USB-anslutning mot nätet.

Gunnar
Svarar mitt eget inlägg. Det visar sig att det naturligtvis finns en 486-kärna på installationsmediat. Bara att installera och boota från detta (default blev 686 eftersom min laptop är modern) Tänkte inte på det ;-)

Gunnar
Skriv svar