Allt hittas.
Behöll den gamla slingan intakt och byggde ett nytt nät för CO2-mätaren och ytterligare ett för räknaren/Led-pulsdetektorn. Drog dessutom upp tre extra kablar på vinden när jag ändå borrade mig igenom innertaket om jag får för mig att komplettera med mer grejer. Jäkla smidigt med en hub, krävs inte lika mycket planering längre
Nu ska jag bara försöka få till en graf för elövervakningen.
off topic:
Jag läste någonstans om någon som övervakade sina råttfällor via Onewire. Låter häftigt och det kanske man kan ge sig på tänkte jag när jag idag satt och laddade råttfällorna på vinden för första gången (har bara bott i huset 1 ½ månad). För en timme sedan när jag i godan ro sitter i soffan så hör jag uppifrån vinden att det brakar till. Tror för ett ögonblick att något måste ha ramlar ner men kan inte begripa vad. Nån sekund senare tar det fart, låter som någon kutar runt där uppe med en gren dragande efter sig, sambon till mig - vad f-n är det där? Då kommer jag på råttfällorna jag laddade. Det måste vara en råtta säger jag med viss tveksamhet i rösten och börjar nu fundera på om någon katt kan ha smugit sig upp, när jag hade stegen stående, och nu springer runt med en fälla efter sig,. Jag tar med mig ficklampa, kniv och en spade (ja det lät inte som en råtta av vanliga mått). Efter en liten stunds letande, i full stridsmundering, hittar jag råttfällan med tillhörande nu död decimeterstor skogsmus. Hur fasiken kan den krabaten ha förfyttat fällan flera meter och med tanke på att fällan tagit precis över nacken på musen så blr jag än mer konfunderad. Hursom, jag konstaterade snabbt att jag inte behöver ha någon övervakning av fällorna då det hörs när de löser ut