Min tanke är att sköta schemaläggning av två motorvärmare från datorn så för några veckor sedan köpte jag två LGDR-3500+KCT-510,
https://www.m.nu/fjarrstrombrytare-3500 ... 976a5f74ec och en Tellstick. När jag testade så upptäckte jag att Tellsticken inte fick kontakt med nexa-brytarna. Jag köpte då en repeater av dig, men även med repeater blir inte räckvidden tillräcklig. Specarna säger 30 m vid fri sikt för Tellsticken och likaså 30 m för repeatern.
Mina förutsättningar. Datorn står i en tv-bänk i vardagsrummet. Vardagsrummet är det rum som är närmast carporten och har 4 fönster och en balkongdörr. Från vardagsrummet har jag fri sikt till carporten. Avståndet mellan datorn och Nexa-brytarna är ca 30 m.
Jag vet att Tellsticken ofta har lite sämre räckvidd än andra sändare men det borde absolut fungera sedan jag kompletterat med en repeater.
När jag placerar repeatern på det längsta avstånd där Tellsticken fortfarande får kontakt med densamma så hamnar jag utomhus med ca 20 m (helt fri sikt) kvar till nexa-brytarna.
Finns det måndagsexemplar av repeaters, någon med erfarenhet om de ska klara de utlovade 30 m vid fri sikt.
Som en referens så fungerar det klanderfritt med den medföljande fjärrkontrollen till LGDR-3500+KCT-510 och då t. o.m utan repeater. Jag kan med denna fjärrkontroll t. o.m stå inomhus i rummet som ligger längst bort från carporten (ca 10 m ytterligare längre bort inomhus med flera väggar mellan) och även då utan repeater.