Beställde i veckan ett NEXA-paket plus lite kontakter. Kvittens kom strax efter. Sedan kom inget om skickat. Nå, alla kan väl inte vara snabba alltid. Igår passerade jag brevlådan nere vid vägen när de råkade vara uppehåll. Kollade och se, där låg paketet

- Antingen helikopter eller en filial nere vid brevlådan kan snabba upp servicen mera. Kopplade snabbt in sista givaren och testade fjärrströmbrytarna mot min Tellstick. Funkar perfekt. Skall bara testa om dessa brytare funkar bättre än de jag köpte några på Kjell o Co.
Nu kan jag bygga vidare på min solfångarlåda. Tänker styra fläkten genom att utnyttja mellanskillnaden mellan temp inomhus och i lådan. Hade 6 grader ute och 59 i lådan i förrgår. Lådan består av ett gammalt fönster med träramen kvar och låda gjord på överblivna plank. Botten lite dyrt, en överbliven bit av en plyfa. Isolerad med tunn frigolit som fanns på vinden när vi flyttade in. Lådan saknar just nu bar en bit takplåt och några lister under för att leda värmen runt. för att få med så mycket värme som möjligt. Skall hängas på verandaräcket rätt mot söder. Sedan in med ett rör upphittat efter vägbygge. Fläkt 220v inköpt samt ett jalusigaller. Saknar bara passande håltagningsverktyg och gissa var reglarna finns i väggen.
dit: det är ju ny dag så jag skriver detta c:a 30 minuter försent