Jag tänkte skicka ett mail till er men efter ha läst i forumet angående support/felanmälan så verkar det soma att ni vil ha det i forumet.
Så här är det, jag har två produkter jag köpt fårn m.nu som jag tror har gått sönder.
Den första är en plugwise module, det har nog vairt fel på den ända sedan jag köpte den för ca. 6-7 månader sedan. Den var mycker bökig att få in i nätverket och den får nästan aldrig kontakt med nätverket och håller på att klickar av och på automatiskt lite när som helst. Jag har provat ta bort den fårn nätet, reseta den och lägga tillbaka men den vill inte vara med.
Den andra produkt jag har problem med är en 1-wire Ljussensor, jag har haft den kopplad till en OWserver och fått mycket konstiga reslutat ifrån den, se den här tråden.
Det konstiga är att jag fick samma problem med den nya ljussensorn som jag fick skicka till mig efter några veckor. Jag orkade inte ta ta i det då men nu har jag börjar labba med Beyond Measure och kopplat in ljussensron via USB och där får jag gansak ofta läsfel ifrån just ljussensorn, ca 80% av gångerna, jag har även andra 1-wire sensorer kopplade till BM som fungerar prefekt.
Jag får följande fel fårn BM:
Kod: Markera allt
[2011-01-17 09:34:02][OneWire][Error]DalSemi.OneWire.Adapter.OneWireIOException:
OneWireContainer20 - Failure during conversion - Bad CRC
at DalSemi.OneWire.Container.OneWireContainer20.#=qcf19C9HivRzV2TL7m9_GUw==(B
yte #=qqk$RPyd6QgZbtAreyLUrbjTWobiuD8l9y4X0s0a_PBM=, Byte #=qh3_k5OAmcxGHY1GoPYO
ruQ==, Int32 #=qMyX8uRKWa8Y9SlOsDKiiEg==, Byte[] #=qYSXloSOz0E$HXoBoe$E7LQ==)
at DalSemi.OneWire.Container.OneWireContainer20.DoADConvert(Boolean[] doConve
rt, Int32[] preset, Byte[] state)
at DalSemi.OneWire.Container.OneWireContainer20.DoADConvert(Boolean[] doConve
rt, Byte[] state)
at BeyondMeasure.Configuration.OneWire.Family20Config.ExecuteRead(NetworkMap
map, PortAdapter adapter, ILoggMethods log, IMessageSender messageSender)
at BeyondMeasure.OneWire.DeviceOperationState.PerformOperation(DeviceOperatio
n operation, IEnumerable`1 workingSet)
Så nu vet jag itne riktigt hur jag så går till väga.