Hej
Jag har ett problem som uppstod när jag kopplade in en solar radiation detector från hobbyboards,
När solstrålingen kommer över värde 60 så slutar luftfuktighetsmätaren och solarsensor att fungera,är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel?
Jag använder mig av LogTemp
Erika på hobbyboards har inte vart med om detta tidigare.
Jag har även en tempgivare som sitter i luftfuktighetsmodulen som dör, och en tempgivare som sitter efter solarsensorn som dör och en till tempgivare som larmar, det är bara 2 st som inte fellarmar.
Erik du är snabbare än Eric på att svara, jag fick ett nytt svar ikväll, du vet vad du pratar om, Jag har mailat Eric i en veckas tid och han hade aldrig vart med om detta förut, sa han tidigare i veckan.
The solar sensor can overload the 1-Wire network if the sun is too bright and it is running on parasitic power. That is why we recommend using external power.
Intressant att han skriver att han rekomenderar external power för det står ingenstans på hans produktbeskrivning, det var nämligen en av anledningarna att jag köpte den.
Tror du att det kommer att hjälpa att strömata enhten? Tänkte sätta upp en solpanel som strömatar enheten tror du det lirar??
Bäst är nog att byta ut DS9097E mot DS9094R, då får du spänningsmatningen på köpet. Att köra spänningsmatning via solpanel lär kunna bli struligt om du inte kör en batteribackup.
Hm då fick jag ett litet problem,
Datorn som loggar har jag även statlink på och inga flera usb kontakter,fanns ingen comport på datorn så det vart en Usb till RS232
Tror du det fungerar med en usb hubb?
Har en ds9094r liggandes.