jag har precis införskaffat en Dovado 4GR + TellStick + OW SErver och 3 st 1-Wire temperatursensorer för att sätta upp ett lite system i sommarstugan så att jag kan kolla av temperaturerna och slå av och på lite värmeaggregat.
Nu till mina frågor.
1. När jag kollar på webservern i OW servern så står alla tre temperaturgivarna med namnet DS18B20. finns det någon möjlighet att ändra på detta eller på annat sätt identifiera vilken sensor som är vilken. Jag vill ju veta var jag har de olika temepraturerna.
2. Det går ju att skicka iväg logga data från OW servern till en extern webserver. Är det någon som vet hur man skall sätta upp mottagande webserver för att ta emot det som skickas?
Tolkar man inte värdena i mjukvara får man helt enkelt försöka hitta något smart sätt att hålla koll på sensorerna manuellt.
Under post server setup på OW-Server skriver du helt enkelt in urlen till scriptet så kommer OW-Servern automatiskt att försöka ladda upp den senaste xml-filen.
elf98 skrev:Tolkar man inte värdena i mjukvara får man helt enkelt försöka hitta något smart sätt att hålla koll på sensorerna manuellt.
Hmm. OK. Det får jag lösa.
elf98 skrev:Under post server setup på OW-Server skriver du helt enkelt in urlen till scriptet så kommer OW-Servern automatiskt att försöka ladda upp den senaste xml-filen.