men såg även nån app på nån skum sida me appar för iphone

Vilken kamera är det du kollar på? Länk??jed skrev:Vet du hur många pixlar det är på dina kameror? Hittade inte det på en snabb googling på acis 206... Kollar lite på en kamera på dealextreme.com som har 300k pixlar, 350-400kr är inte så farligt men jag vill gärna kunna se vad som finns där ute
Det är väldigt billigt för en IP-kamera, men DX är ju billiga på det mesta. Dock undrar jag om man inte även här får vad man betalar för. De IP-kameror för utomhusbruk som jag kollat på har legat på runda slängar 2000:- och uppåt. Så jag skulle inte bli förvånad om bildkvaliteten från den DX-kameran inte är något vidare. Men det kan ju vara värt att testa.jed skrev:Kollat på massa olika kameror, det här är en av dom: http://www.dealextreme.com/p/ip-wired-3 ... mera-29917
Har inte kvar länken till den jag kollade mest på, sökte på dx och tog en av dom första jag hittade.
Jag har ett 8 Channel 240 FPS Zoneminder Compatible Capture Card using the Connexant 878A Chip (scrolla ner, tredje kortet uppifrån). Funkar alldeles ypperligt under Linux (kör Fedora Core 14).jed skrev:Har tittat på kameror som kräver ett video capture kort, men är nog mer intresserad av en ip-kamera eftersom jag ändå kommer att dra tpkabel ungefär överalltPlus att jag kommer att lägga på debian på mitt nas och låta det sköta tellstick och 1-wire, det har ingen pci-plats så jag kan inte sätta in ett capture kort i den. Känns onödigt att dra igång en dator till bara för kamerorna (som ändå kommer att dröja ett tag innan jag sätter upp, har massor med andra projekt som ska upp innan dess)
Hur långa sladdar har du dragit till dina kameror? Ev kanske jag skrämmer liv i min gamla mini-itx burk och stoppar i ett videokort i den... Vilket kort har du?
Kan du lägga upp en exempelfilm på hur pass bra kvalitet du får? Kan du använda bilderna för att identifiera någon som bryter sig in?