Strulande WS-3600

Väderstationer och tillbehör - Hur fungerar den? Vilken väderstation är bäst?
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Jocke
Gillar hemautomation
Inlägg: 29
Blev medlem: 29 okt 2006, 17:32
Ort: Henån
Kontakt:

Inlägg av Jocke »

safecast skrev:Hej,

Vindmätaren är nu här! (typ 2 år försenad..)

http://www.safecast.se/shop/show_product.asp?artnr=TX20

Mvh
Rickard
Underbart, sitter det även en 10 m kabel på denna som på orginalet?
safecast
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 141
Blev medlem: 10 nov 2006, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av safecast »

Ja, 10 meter.

Fäste för antingen stång eller stolpe. Alltså "---" eller "I" ... Jag menar vertikalt eller horisontell montering mot fäste.

Mvh
Rickard
Jode
Inlägg: 1
Blev medlem: 15 sep 2007, 06:23
Ort: Linköping

Inlägg av Jode »

Hej på er!

Jag är en ny medlem på temperatur.nu som skriver mitt första inlägg här. Kan inte låta bli att skriva om att jag har haft samma problem med min TFA WS-3600 som är inköpt på Kjell & Co i Sept i år. Ska kontakta dom för andra gången för samma fel som ni beskrivit tidigare i detta ämne. Hur stor är denna tillverkningserie egentligen som är drabbad?? Känner att jag inte längre har förtroende för produkten. Relativt ny väderintressent som föll för denna modell. Finns det någon annan modell och fabrikat som ni kan rekommendera som verkligen FUNKAR!!! som den ska. Får väl gå upp i pris om det är det som krävs.....

Tacksam för svar....

Häls Jode
/Jode
Användarvisningsbild
bruka
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 290
Blev medlem: 12 nov 2007, 13:48
Ort: Delsbo

Inlägg av bruka »

"Citat:
Ah, intressant lösning att stoppa i effektmotstånd för uppvärmning."

Jag har tre st. små 5 volts lampor i regnmätaren för att värma när det är minusgrader.
Då ser man dessutom att det fungerar när det är mörkt.
safecast
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 141
Blev medlem: 10 nov 2006, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av safecast »

Hej,

Synd att även din station inte fungerar. Jag kan inte tala för Kjell & Co men dom är enligt min uppfattning ett bra företag som tar ev problem med sina produkter på största allvar. Jag är säker på att dom kommer hjälpa dig på bästa sätt.

Samtidigt vill jag vara tydlig med att påpeka att alla som har FUNGERANDE stationer inte skriver det. WS3600 är en av de kanske vanligaste modellerna på marknaden. Jag litar fullt på produkten, därför att den säljs. Det finns INGEN leverantör eller återförsäljare som är intresserad av att sälja en produkt där flertalet eller ens en bråkdel av alla enheter är defekta. Det vore naturligtvis en riktig backaffär.

Mvh
Rickard
thowes
Wannabe
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 sep 2007, 23:48
Ort: Uplands Väsby

Inlägg av thowes »

Jag har nu bytt ut min ws-3600 ett antal gånger.. Kjell & Co är medvetna om problemet och tar tillbaka felaktiga enheter utan problem. De är mycket tillmötesgånde, och man kan lämna tillbaka alltihopa och få pengar tillbaka. Jag har fullt förtroende för Kjell & Co.

Den jag har nu (har inte gett upp ännu) har nu gått stabilt i ca 3 veckor, och jag kommer behålla den om den fortsätter fungera stabilt några veckor till..

Det verkar som om det finns fungerande exemplar i den felande tillverkningsserien, men man kan få byta ett antal gånger innan man träffar rätt...

/Thommy
thowes
Wannabe
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 sep 2007, 23:48
Ort: Uplands Väsby

Inlägg av thowes »

Kjell & Co kommer säljstoppa sina WS-3600, de har meddelat att alla deras stationer är felaktiga.. Jag har nu gett upp hoppet om att få tag i en fungerande station, så det blir ett besök hos Safecast och inköp av en ws2350 eller en iROX pro-x istället...
Quart
Moderator
Inlägg: 566
Blev medlem: 17 jun 2007, 21:14
Ort: Hindås
Kontakt:

Inlägg av Quart »

Kan rekommendera IROX :wink:
thowes
Wannabe
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 sep 2007, 23:48
Ort: Uplands Väsby

Inlägg av thowes »

Stöder Weather Display iRox:en ??
Quart
Moderator
Inlägg: 566
Blev medlem: 17 jun 2007, 21:14
Ort: Hindås
Kontakt:

Inlägg av Quart »

Japp.
safecast
Tar hemautomation på allvar
Inlägg: 141
Blev medlem: 10 nov 2006, 00:06
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av safecast »

Alternativ programkombination

irox, www.pcweatherstation.com, weatherdisplay live. (mycket bra och billigare.)
Mvh
Rickard
thowes
Wannabe
Inlägg: 15
Blev medlem: 07 sep 2007, 23:48
Ort: Uplands Väsby

Inlägg av thowes »

Det vart en Irox! Verkar mycket kompetent! (Har en reggad Weatherdisplay sedan tidigare...)

Tack Rickard!

/Thommy
Skriv svar