Prövat att plocka isär allt en gång till och gjort fixat till alla kablar. Men det vill ändå inte hoppa igång.
Är det någon dum inställning i HC2 som man kan göra må tro? Eller kan LED slingan vara kass?
Prövad att köra R på alla dom andra dioderna men dom fungerar inte tyvärr. Så det måste vara LED slingan som gått sönder tyvärr. Det är enbart Röd som fungerar. Sen så är slingan felkopplad. Grön sladd går till blå och blå sladd till grön.
Hej,
Vet att tråden verkar död. Men tänkte se hur det gick för dig?
Jag har samma problem. (redan pratat med m.nu support och ska få en ny RGBW i veckan).
Mitt problem är:
Kopplat in allt. Vid reset så lyser den upp blå som den ska enligt instruktionen.
Men kan inte få den att bli "includad" i nätverket. Oavsett hur jag gör. När jag trycker "B" knappen lyser den upp rött. Är detta normalt?
(köpte i samband med detta en fabrio multisensor och den hittades direkt av nätverket)
Har testat att ha den nära Controllern (2 - 10 cm) och även längre bort (2-3m). Gjort alla trix för att få den att bli includad.
Testat att resetta den säkert 10ggr utan framgång...
Ifall någon har ett tips är det välkommet! Men vad jag kan se så är min RGBW enhet sönder. Men är öppen att testa fler saker innan den byts ut.
------ Fråga 2
En annan fråga. Det är svårt med RGB LED listen att böja den runt hörn.. hur har alla löst det? Har ni "klippt" den vid brytpunkterna och lött på kablar eller hur har ni gått tillväga? Är lite nybörjare på just detta.
Har en RGBW-controller från fibaro som bl.a. kan användas för att styra en RBGW led list.
Min tanke är att köpa en ca 15 meter vattentät RGBW listoch montera i takfoten på huset vinklad
in mot fasaden.. Men hur matar en så lång list men tanke på spänningsfallet?
Raymond07 skrev:Har en RGBW-controller från fibaro som bl.a. kan användas för att styra en RBGW led list.
Min tanke är att köpa en ca 15 meter vattentät RGBW listoch montera i takfoten på huset vinklad
in mot fasaden.. Men hur matar en så lång list men tanke på spänningsfallet?
Oxå på gång att göra något liknande kul om man ja få lite tips
MVH Johan