Hej!
Första inlägget här, och jag hoppas att jag har hittat rätt. Tekniskt sett så har jag ju byggt en controller, och eventuella problem kan ju härledas till såväl Linux, som mjukvaran OpenHab eller hårdvaran Z-wave. Flytta gärna om jag hamnat helt fel!
Jag håller på rätt intensivt med OpenHab och har nyligen inhandlat såväl brytare som USB-dongel för att kunna styra min belysning från min OpenHab installation på en linux server jag har i garderoben. Grunderna fungerar, nu kan jag släcka och tända lampor såväl som styra min Pioneer förstärkare från bussen om jag så vill.
Däremot så har jag stött på rätt många problem, och då OpenHab har en minst sagt begränsad manual kring alla dess funktioner så hade jag hoppats att det fanns fler här som använder OpenHab och kanske har stött på samma problem som mig.
Nu vet jag inte om intresset är stort nog för en egen kategori (vem vet, det kanske finns en jag missat) men jag skulle vilja börja med att ställa frågan; Använder du OpenHab? I så fall, hur ser din setup ut?