Någon som provat med större antenn på zippabox?
Har lite räckviddsproblem, var får jag bästa placering av boxen, under huset eller husets högsta punkt?
Andra trick att förbättra räckvidden?
Varje nod som har fast spänningsmatning agerar repeater i nätet. Så om du har räckviddsproblem är en extra brytare eller en dedikerad förstärkare/repeater ofta en enkel lösning.
Sorry glömde säga att det rör 433mhz, så vad tror du om bästa sättet att öka räckvidden?
Jag har lite problem att nå mitt garage 50 meter bort med zippan vilket aldrig var fallet med Tellsticken.
Eventuellt får jag i värsta fall sätta mottagarna på garagefasaden, kanske till och med modifiera antennen på mottagaren.
Svårt använda repeater då inget finns att sätta en sådan på.
Med vänlig hälsning willep
Absolut, helt korrekt. Är super att ni också säljer den idag. Bakgrunden är att då verkade den bara finnas hos dem och alla nya intressenter undrade vart den fanns så därför började alla på Telldus-forumet kalla den för det
Vore bra om ett jämförelsetest kunde göras med Aurel GP på zipabox duo 433.
Sen undrar man om Zipato godkänner denna antenn eller om allt garantiansvar faller.
Jag vill verkligen använda denna antenn på Zipabox duo så att jag kan fånga upp alla mina tempsensorer.
elf98 skrev:Varje nod som har fast spänningsmatning agerar repeater i nätet. Så om du har räckviddsproblem är en extra brytare eller en dedikerad förstärkare/repeater ofta en enkel lösning.
fungerar VIS_ZM1602 siren som repeater och hur är det med Fibaro universalsensor? De är ju båda anslutna till nätet med adapter?