Hej! Jag ska sänka ner taken i hela min lägenhet på 5rok 108m2. Jag vill installera downlights i z-wave miljö som allmänbelysning i alla rum. Jag hade tänkt köpa ZIPABOX och QUBINO 200w dimmers. Jag känner mig bara så jäkla osäker på vilken ljuskälla jag ska välja. Jag kan inte hitta någon bra information om vilka led ljus som skulle vara optimalt till QUBINO eller om jag borde välja en annan dimmer.
Jag skulle ju helst vilja köpa ljuskällor på runt 7.5w som passar i en typ GU10 armatur för då finns det ju en uppsjö av armaturer och man kan dessutom enkelt byta en lampa när den väl lyser dåligt. Jag har förstått att dessa ska ha ett litet dimchip inbyggt.
Jag fattar inte om dessa lampor helst skulle vilja ha bakkants eller framkantsdimmer, framgår ju inte på produktblad direkt.
Jag har sett att det finns, eller jag tror att det är helgjutna armaturer med stor kylfläns och med en "driver" på sidan av, verkar ju tråkigt om lampan går sönder om 10 år att behöva leta efter samma armatur när den utgått ur sortimenten. Är dessa bättre på att dimmas, fungerar dessa till Qubinon, är drivern ett trafo?
Snälla hjälp mig reda ut detta. Har någon installerat på detta sätt? vilka lampor/dimmers använde du? Vill känna att jag är säker innan jag börjar beställa alltihop.
MVH