Kod: Markera allt
luup.variable_set( "urn:micasaverde-com:serviceId:iDoorContact", "iDoorContacts", "QubinoID", DeviceID )
Kod: Markera allt
luup.variable_set( "urn:micasaverde-com:serviceId:iDoorContact", "iDoorContacts", "35,42",22 )
Jag får också bara hela och halv värden.JKB skrev:Vilka värden får du från din temperatursensor?
Jag kopplade in en DS18B20 till min Flush shutter DC och får bara ut hela/halva värden. 22.5, 23, 23.5, 24 etc.
Jag har ställt om att den ska rapportera vid varje 0,1 grad men visar ändå bara hela/halva.
Då är jag inte ensam då. Har du köpt Qubino-sensorn eller kör du en vanlig DS18B20?tunis skrev:Jag får också bara hela och halv värden.JKB skrev:Vilka värden får du från din temperatursensor?
Jag kopplade in en DS18B20 till min Flush shutter DC och får bara ut hela/halva värden. 22.5, 23, 23.5, 24 etc.
Jag har ställt om att den ska rapportera vid varje 0,1 grad men visar ändå bara hela/halva.
Finns inte med i mitt instruktionsblad till Flush 1 relay hur man ändrar rapportering av temperaturen.
Så fort jag kopplat in tempgivaren, exkluderat och inkluderat enheten så visade den temp för mig. Testa göra om exkl/inkluderingen. Du kan ju också kolla så inte någon pin i jst-kontakten glidit ur.FormerMazda skrev:Den här tråden passar rätt bra till min fråga, tror jag. Trådkap? Ber om ursäkt i så fall.
Men jag kompletterade min qubino flush shutter med en av deras tempgivare idag.
Tog bort enheten och la till den igen i HC2. Och det funkar ju som bekant sådär bra, men nu kom det också med en temp-enhet så att säga.
Men den visar 0°C. Varför?