Men med det nya fästet och lite nya adaptrar från m.nu så blev det bättre. Fick fila en del på adaptrarna innan det gick att få grejerna på plats.
Men tyvärr hoppar inte motorn igång. När jag ansluter strömmen via adaptern så piper motorn bara svagt en gång.
Om jag fattar bruksanvisningen rätt så ska den pipa tre gånger som ett tecken på att den är igång. Jag hörde knappt pipet alls. Det är MYCKET svagt.
Jag har mätt upp spänningen fram till kontakten och där ser det bra ut, 12.2 volt. Men inget "rull" i gardinen ännu.
I bruksanvisningen står det något om "om leverantören har programmerat så..." Inte vet jag om leverantören har programmerat eller ej. Men jag ska försöka att programmera om motorn mot fjärren för att se om motorn hoppar igång.
Ska man behöva programmera motor, någon som vet? Givetvis måste man justera ändlägena. Så långt är jag med.
Jag vill verkligen att det funkar med motor gardinen. Har den här typen av gardiner på många ställen i huset och tänker sätta motorn i flera rum med flera gardiner i varje rum. Framför allt i söderläge hoppas jag mycket på motorn. Jag har automatiska markiser men dom räcker inte på vinterhalvåret när solen står extremt lågt. Då måste jag dra ner rullgardinerna en bit för att inte bli bländad av solen. Då vore det toppen med en motoriserad lösning