eedomus

Diskussioner och support runt controllers med Z-wave.
Ingen styrenhet? Köp en här: https://www.m.nu/z-wave/styrenheter-z-wave
Användarvisningsbild
ekensweden
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

Re: eedomus

Inlägg av ekensweden »

Tack för info glad att det är fler som provar den

Sent from my iPhone using Tapatalk
peak
Wannabe

Inlägg av peak »

Hej,
har fått Fibaro Smoke Detector FGSD-002 att fungera, deras support fixade detta som utlovat samma vecka.
Förutom detta även Popp Z-Weather, samtliga sensorer på den fungerar mot Eedomus, fast den är inte monterad ute ännu och tog förfärligt lång tid
att ladda med lampa.
Utöver detta fungerar allt jag införskaffat hittills;
-Fibaro puckar
-Aeon externa brytare
-Aeon Multisensor 6; här har jag försökt skicka kalibreringskommando för att justera RH och temp, men verkar inte ta även om mottagning
konfirmerats, Aeon fel ?
etc.

RJ12 kontakterna är väl inte 1-wire utan enligt denna beskrivning;
http://doc.eedomus.com/view/Entr%C3%A9es/Sorties
(finns en version på engelska också men inte alls lika utförlig, typiskt Eedomus problem).
Användarvisningsbild
ekensweden
Tar hemautomation på allvar
Kontakt:

Inlägg av ekensweden »

Vill bara tala om att när jag hade version 1 av Eedomus så funkade all kanon men som alltid med teknik så vill man ju ha det senaste
så jag köpte version nr 2 och det var då jag ville slänga ut den igenom fönstret inget funkade längre som det skulle har skickat omkring 60 mail
till Eendomus och har fått svar på 10 kanske dem sa sist att vi byter ut den så m.nu skickar snabbt som fan ut en ny till mig:)
men samma skit med den :( så det slutade med att jag köper en popp-hub jag tror att jag gillar Tyskland bättre :D
peak
Wannabe

Inlägg av peak »

Synd,

är ganska nöjd med min version 1 (har några på olika platser) och kommer då fortsätta med dem ett tag.
Har skaffat en hel del olika z-wave prylar och de flesta har fungerat. Dock ej Telldus dörr switch, hittas men inget stöd för den ännu.
Utöver detta ;
- RFXtrx433E USB fungera utmärkt men inte stöd för alla protokoll.
- USB 3G sticka TP-link MA260 fungerar också utmärkt som backup for IN och SMS.

Synd att vi nu blev en färre användare i Sverige, får se om Tyskland var bättre....
Men tråden är i alla fall välbesökt :D
Skriv svar