är apple fan bay och har därför försökt köra lite apple homekit. men finns ju knappt några saker till det ännu så det enda jag har är philips hue lampor.
men sak samma. saken är den att jag undrar om denna grej jag vill göra är möjlig innan jag köper. jag har 4st barn i åldrarna 2-6. och jag skulle vilja att i var och en av deras rum bredvid deras säng fanns en knapp (trådlös) och när man trycker på den så startar en scen (godnatt) som gör att alla lampor slocknar utom en särskild lampa som är ned dimrad. helst en utan mina hud lampor så att jag kan få den att lysa i någon annan färg. plums att jag i samma scen skulle vilja att rullgardinerna stängs. OCH om möjligt. att samma knapp gör tvärt om på morgonen. eller om det ej går en annan knapp bredvid.
så. är detta möjligt med fikaro domecenter lite som jag har tänkt mig att börja med?
är det möjligt för mig att använda mina redan inköpta hue lampor?
vore tacksam för snabba svar och gärna lite exempel på vad man kan göra =) är som sagt väldigt nära ett köp men vill veta om det fungerar som jag vill innan.