Hej,
Om z-wave device (i det här fallet en Fibaro Wall Plug) är avstängd (switch off), fungerar den fortfarande som repeater/"router" för själva z-wave nätverket? Eller måste den vara i "on" läge?
Vilken typ av värden är det? Värden som ska gå iväg vid vissa intervall, typ temperatur eller lux, eller rörelse (som ska gå direkt)?zsh skrev:Tack! Bra att veta det.
Har lite konstigheter i ny z-wave setup där sensorerna till och från skiter i att rapportera in värdena...blir inte klok på det.
En av de är typ 1 meter från kontrollern också
Det är temperatur och luftfuktighet. Det är inte många inställningar jag kan göra på själva sensorn mer än Wake up (inställd på 3600s) samt polling (disabled).dargosch skrev:Vilken typ av värden är det? Värden som ska gå iväg vid vissa intervall, typ temperatur eller lux, eller rörelse (som ska gå direkt)?zsh skrev:Tack! Bra att veta det.
Har lite konstigheter i ny z-wave setup där sensorerna till och från skiter i att rapportera in värdena...blir inte klok på det.
En av de är typ 1 meter från kontrollern också
Om det är temp-värden eller liknande så skulle jag undersöka inställningen av hur ofta de ska skickas.
Fredrik
dargosch skrev:Har du väckt upp sensorn efter det att du satt nya inställningar ( så att de är aktiva i sensorn också)?
Annars känns det som att du borde få värden varje timme, om du inte har ett minstavärde för rapportering inställt..?
Skickat från min iPhone med Tapatalk