kör numera med ver.10.37M och där gör du inställningen genom att öppna flik stationsinställning, där har du en flik som heter 1080/81, längst ner till höger i den så har du en ring och en ruta som du kryssar i (Easy weather och use direct),klart
/Christer
krille skrev:kör numera med ver.10.37M och där gör du inställningen genom att öppna flik stationsinställning, där har du en flik som heter 1080/81, längst ner till höger i den så har du en ring och en ruta som du kryssar i (Easy weather och use direct),klart
/Christer
Christer,
Stort tack. Det fungerade!
Nu till nästa fråga. Någon som vet inställningarna för att köra det i Linux utan X. Alltså utan gui. Jag har provat alla möjliga stations-inställningar, men jag får inte ut någon data.
Någon som vet, eller som kan skicka sin config-fil?
Tack, jag glömde dock att berätta att det var just WD jag hade problem med. Problemet är dock löst nu. Jag använder Mac och fick varken mac-klienten eller linux-klienten (virtuellt i vmware för mac) att fungera.
Testade på en bärbar med Ubuntu och det fungerade direkt.
Jag är helt nybörjare på väderstationer, och har funderat på denna WP1400. Det jag inte riktigt förstår (även efter läst denna tråd) är vad som stationen/mjukvaran egentligen klarar.
Trådlös står det. Klarar den att överföra väderdata till en (windows) dator via WLAN?
Går det att överföra data i något format som går att bearbeta, tex Excel, någon relationsdatabas-format?
Klarar den att (oavsett anslutning) att i datorn visa momentant väder (för publisering på egen webbsida t ex)?
Du har temp.givare mm utomhus som sänder trådlöst till en centralenhet inne, denna kopplar du om du vill till en dator med usb-kontakt, beroende på vilket program du kör i datorn så kan du lägga ut väderdata på nätet, eller göra exelldokument.
/Christer
Jag har just köpt wp1400, letade program, hittade att den även kallas WH1081 och att http://sandaysoft.com/downloads Cumulus programmet fungerar.
Ej testat webberiet ännu.
Inte heller monterat den fast, bara i testmode fn.
/Göran
Köpte en wp1400 och verka bra hitills. tog ner Cumulus ett enkelt program och för att lägga upp på
webb inga problem det klarar även den som inte är van.
weather display är ju mer grafiskt så det är ju en smak sak.