(Ja, hon har vansinniga tider)
Min dusch är den kortare dippen några timmar senare. Var sen till bussen så det blev en snabb-dusch.
Skulle gissa att någon har varit uppe och duschat tidigt!the_tnt skrev:Är det en medveten dipp från 64°C till 36°C mellan 04-05?
Nästan så hon borde lämnas in på lagning.Dowser skrev:(Ja, hon har vansinniga tider)
Jag har lagt märke till det "buppeln" också. Det är en gammal VVberedare vi har, original från att huset byggdes 74:a. Den är isolerad med vanlig isolering i skalet, alltså ingen isolering direkt på VVberedaren. Det gör nog att när elementen går (ligger utanpå nertill, sensorn sitter ovanför) så strömmar varm luft upp runt sensorn och då får den värme "utifrån" också. Det slog mig när jag läste ditt inlägg att jag skall testa att isolera runt sensorn för att se om jag kan få bort den "buppeln". I övrigt är jag inte ute efter exakta temperaturen utan bara hur VVberedaren jobbar.ahd71 skrev:Du har en massa små hack vid uppvärmningen men min ser ut mer som en sågtandsform. Sitter din sensor närmre värmeelementet eller har du en mindre beredarare (jag har 300 liter). Jag satte min sensor ungefär på mitten av tanken eftersom jag inte visste om det var uppe eller nere jag ville mäta, tänkte att mitten blev lagom....
Tackar! Kul att du uppmärksammar det, för det finns en tanke bakom det.ahd71 skrev:Måste också säga att du hade en mycket stilig hemsida, mycket intuitivt med rött för värme och gult för solinstrålning etc.