Rullgardiner slutat fungera

Teknisk support för produkter som finns på http://www.m.nu. Generella diskussioner rörande hårdvara hänvisas till teknikforumet.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
foogy
Wannabe

Rullgardiner slutat fungera

Inlägg av foogy »

Hej,

Styrning av mina rullgardiner har länge fungerat bra med tubmotor och Qubino flush shutter, men plötsligt funkar inte styrningen längre.

Motornerna verkar helt döda. Jag har testat att nollställa dem genom att hålla in resetknappen i mer än 20 sek. Ska man få någon återkoppling på att reset är gjord?

När jag mäter på Qubino pucken så ser jag att det är 24v på Q1 och när jag ändrar läge på shutter i Domoticz ser jag att Q1 snabbt går till 0V och Q2 går till 24V. Inom någon sekund går dock Q1 tillbaka till 24V och 0V ligger över Q2. Men motorn reagerar inte på någon ting.

Kan man felsöka motorerna på något sätt?
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Kontakt:

Re: Rullgardiner slutat fungera

Inlägg av supportM »

Hej,

Vad underligt. Har du kollat så att motorn inte sitter fast inne i rullgardinen?
Den ska ge ett pip efter 10 sekunder på knappen. Har du möjlighet att koppla strömtillförsel direkt till motorn för att se om det händer något då?
// Officiellt supportkonto för m.nu
foogy
Wannabe

Inlägg av foogy »

Hej,

Det var ett kabelbrott mellan Qubino och motorerna som orsakade felet.

Nu funkar rullgardinerna igen!
Användarvisningsbild
supportM
Moderator
Kontakt:

Inlägg av supportM »

Skönt att höra! :)
// Officiellt supportkonto för m.nu
Skriv svar