Har lite dålig koll på vad Plugwise är men har jag förstått det rätt om det i princip är (något förenklat kanske) NEXA-prylar med möjlighet att dessutom övervaka strömförbrukningen i uttagen?
gein skrev:Har lite dålig koll på vad Plugwise är men har jag förstått det rätt om det i princip är (något förenklat kanske) NEXA-prylar med möjlighet att dessutom övervaka strömförbrukningen i uttagen?
Japp, du har helt rätt.
En annan viktig feature är att du får feedback på om tillslag/avslag verkligen gått igenom. För nexa-prylarna vet du inte om kommandot lyckats. (Iofs kankse inte ett jätteproblem...)
Ett par av varje gällande de produkter som finns upplagda är på väg från Holland med UPS.
elf98 skrev:En annan viktig feature är att du får feedback på om tillslag/avslag verkligen gått igenom. För nexa-prylarna vet du inte om kommandot lyckats. (Iofs kankse inte ett jätteproblem...)
En ganska trevlig feature trots allt. Det jag saknar med med nexa är att jag inte kan se huruvida ett uttag är aktivt eller ej.
Nu verkar det inte bättre än att det är ett ganska stort intresse för Plugwise-produkterna. Om man vill ha något från den första leveransen kan det vara en idé att redan nu maila in en förhandsbokning till info@temperatur.nu.
Vad jag vill veta då är:
epost-adress som är associerat med ett konto på shop.temperatur.nu, vilken produkt du vill köpa samt personnummer/organisationsnummer (endast fakturabetalning på förhandsordrar!).
fredrikw skrev:..börjat labba lite med POL. Håller även på att skriva om POL i Perl eftersom jag inte är hemma på Python och för att integrera det bättre i mitt eget kit.
Hur har det gått?
Kan du berätta lite mer om ditt projekt?
fredrikw skrev:..börjat labba lite med POL. Håller även på att skriva om POL i Perl eftersom jag inte är hemma på Python och för att integrera det bättre i mitt eget kit.
Hur har det gått?
Kan du berätta lite mer om ditt projekt?
Jodå, det går
Har dock som många andra dåligt med tid till att sammaställa något man kan dela med sig av, men jag har kört mina pluggar sen december och mitt kit funkar rätt ok. Ska försöka få ihop något snart och tid medges.
Tycker plugwise verkar väldigt intressant, jag har väl ett par funderingar om det dock, och en är just att kunna bygga in det i vanliga väggknappar. Men jag antar att det inte går med modulerna riktigt.
Annars har jag kollat lite på z-wave men känns skakigt med att det är så "litet". Vill inte investera i något som sedan försvinner från marknaden helst, även om jag förstår att z-wave inte gör det med en gång.