Å då ramla den pusselbiten på plats var inte riktigt klar med hur v2 och interna tempsensorn hängde ihop.larky skrev:Gör ett test i logtemp.
Jag tycker att det verkar fungera som det ska såtillvida att spänningen v2 mycket väl kan vara + eller -, det anger bara om termocoupeln är varmare eller kallare än chippet, och då alla värden är väldigt nära noll så ser jag inget konstigt med det.
Det enda konstiga är grafen.
Sen en fråga till, mätobjektet, är det på något sätt jordat och med elektrisk kontakt med sensorn? Det kan ge skumma resultat.
Har aldrig kört logtemp, men det är ju en lösning på att se om det är sensorn eller sql-satsen
Thermocupeln är ju av metall och pannan är av metall så det är nästan oundvikligt att de kommer i kontakt med varandra.daromer skrev:Ligger din sensor imot någon plåtbit? Eller sitter den isolerat mot nåt annat material.-
Jag hade skumma fel på mitt kort också. Efter en omlöddning så funkade allt. (hemma gjort kort.)
Skall ta ut den och hänga den fritt i luften så får vi se...
Nej någon annan sensor har jag inte.PerM skrev:Jag antar att du inte har en annan sensor att prova med?
Den SQL-fråga du använder, är den rätt? Ska en ändring på v2 slå så här mycket?
Får kolla SQL-satsen när jag är hemma. Kan ju så klart smugit sig in något fel där men detta fel fanns även i den version av Msure som hade Datatransformers.