larky skrev:Jag har bränt en 1820, var av nån anledning tvungen att pilla på den med lödkolven när den var ansluten till nätet. Allt dog. Beställde en ny USB-adapter, ingen förbättring. Det var den döda givaren som kortslöt allt, resten fungerade. Kan vara värt att testa delarna var för sig.
Har testat USB-adaptern löst och den är kass, har en adapter i reserv och har testat rökgasgivaren mot den och det är kört, inte ett liv... Testade även reservadaptern mot resten av slingan och det är helt dött där också. Kan säga att jag ångrar att jag var så seriös och löda alla givare, blir inte helt smidigt att felsöka dem
Ska dock ändra min givarstrategi, ska bara ha tre givare på pannan. Rökgas, en på acktanken och en vid cirkulationspumpen. Har köpt kopplingslister så går det lätt att byta givare om det händer igen...
Jag hörde när de gick sönder, men fattade inte det då. Lät som att det "smätte till" i pannan, som när man eldar tall hetsigt.
Retar mig fortfarande att jag inte hade dragit ur sladdarna utan litade på UPS:en... Hade dock en otrolig tur att min EeeBox klarade sig!