Å tydligen e det bara vissa av mina tempgrafer som strular..
Loggningen av mina elmätare å grafer till dessa funkar perfekt,
Blir tokig

Fick du någon ordning på det? För jag sitter med exakt samma problem.Hoffan skrev:Någon som har lite ideer va det kan vara som strulatr när man får upp fölnade fel
när man försker generera sina grafer
(process:18158): Pango-WARNING **: Invalid UTF-8 string passed to pango_layout_set_text()
Detta började efter en uppgradering av Ubuntu.
Är det nått man måste ändra efter uppgradering. någon borde ju gjort detta eller :$
...och det var när du uppdaterade till 9.10 som det började? Själv är jag kvar på 8.10 men har planer på att uppgraderaHoffan skrev:jag kör Ubuntu 9.1 å rrdtool 1.3.1
Tycker inte den ser konstig ut eller vad är det du tänker på? Menar du skalan?gein skrev:Hur kommer det att y-axeln har en så konstig skala på min graf? Jag har genererat den enligt det som står i första inlägget i denna tråd.
Ja, den är ju inte linjär. 21, 22, 22, 22, 23, 24, 24, 24 ...CirruZZ skrev:Tycker inte den ser konstig ut eller vad är det du tänker på? Menar du skalan?gein skrev:Hur kommer det att y-axeln har en så konstig skala på min graf? Jag har genererat den enligt det som står i första inlägget i denna tråd.
Perfekt!CirruZZ skrev:Kolla under Limits här http://oss.oetiker.ch/rrdtool/doc/rrdgraph.en.html så hittar du vad du söker.