Ser fram mot att se dina resultat, själv hade jag bara en sensor, på 1m djup.
Dina resultat får bli avgörande för hur jag bygger nästa version. Men den blir inte förrän någon gång i vår.
Hade en på 60cm djup i vintras. la ner den när ja grävde och la ner strömmen till verkstan. Så lite data har man. Men nu tänkte jag göra det lite mera intensivt
Japp. Men jag misstänker att de nedersta sensorerna inte kommer vara speciellt livliga och du kommer också få rätt bra koll på hur linjära temperaturändringarna är, så att det går att avgöra hur många sensorer och hur djupt de bör sitta för att vara "optimalt".
Hur gick det med mätningen av jordtemperaturen? Blev det några data?
Funderar på att gräva ner ett par st temperatursensorer för att hålla koll på tjälen, och det vore bra att veta ungefär hur temperaturen beter sig, ändrar den sig hyggligt linjärt på djupet t.ex?
När jag blir stor, och skaffar en RPi med flera ingångar för separata 1-wiregrenar ska jag gräva ner riktigt djupt...
Håll tillgodo med ett år så länge, sensornamnet anger djup under ytan i centimeter...
Jag har börjat renskriva lite om detta projekt och mentalt börjat förbereda mig för ett nytt lite djupare eftersom att sensorerna nu slutat att fungera. http://karlander.net/temperatur/marktemperatur.html