Hur ser ditt mät- och/eller hemautomations-system ut? Dela med dig av hur just Ditt projekt ser ut och fungerar, eller hur dina planer ser ut för framtiden. Att läsa om andra är bästa inspirationen.
Kategoriregler
Vill du visa bilder i ditt inlägg? Använd funktionen "Ladda upp bilaga" nedanför textrutan!
Jag har 200+meter kabel och 60+ sensorer och det är splittat i flera konstiga grenar och det funkar fortsfarande... Nu säger jag inte att det alltid fungerar. De finns de som får problem tidigt!
De beror på programmen du använder. MSure släpper adaptern när den är klar, men hur gör EasyWeather? Generellt sett är det ingen bra ide att köra två program på samma nät; det är inte designat för det.
Jag får helt enkelt testa.
Funkar det inte får jag antingen göra om vädersidan eller köra två olika nät. Ett till msure och infon om temp i huset och ett till vädersidan med info om UV, solstrålning m.m.
Ok, får göra två nät separat från varandra då.
Eftersom jag fortfarande vill ha kvar weather display programmet till hemsidan.
Om det inte går att lösa på något annat vis.
Jo stämmer att jag läser av väderstationen med den, men kommer på 1-wire nätet köra både övervakning på temp och elförbrukning via Msure och hade även tänkt komplettera väderhemsidan med lite UV mätning, åskdetektor, solstrålning och det hade jag hoppats kunna köra på samma 1-wire nät men då måste ju båda programen komma åt det samtidigt.