Hmm, dedära ser knepigt ut på flera ställen. Till exempel så är ju inte det andra låset kopplat till Pio-B (ben 6) över huvud taget?
Som jag tror att någon påpekade angående mitt tidigare kretsschema (i en annan tråd om jag minns rätt) så blir det säkert lite rolig spänningsdelning på pio-benet, benen i det här fallet, pga. de extra 10k-motstånden direkt mellan pio-benet och jord. Anledningen till denna var för att snabbt dra ner potentialen när brytarna kopplades ifrån. Annars låg chipet och gav slumpmässiga värden ganska lång tid efter att spänningen hade kopplats bort från pio-benet genom brytaren. Det borde väl bli 2,5v på pio-benen när brytarna är slutna, men det räcker uppenbarligen väldigt bra på to92-chippet för att tolkas som hög signal. Byt ut motståndet mellan pio-benen och gnd mot nåt högre så borde väl spänningen över pio-benen bli högre? Om det nu skulle vara problem med för låg spänning dvs..
Såhär skulle jag gjort utifrån vad jag fick att fungera med to92-ds2406. Notera dock att kretsschemat nedan är helt otestat (till skillnad från den tidigt i tråden, som fortfarande är i drift och påminner mig om att jag faktiskt har låst efter mig

) Ska se om jag hinner testa ds2406 tsoc-kretsen framåt slutet på veckan..
Bilden blev knasig

klicka för läsbar version.
Justja, bäst att lägga till att de svarta prylarna är 10kohm-motstånd.